donderdag 10 maart 2011

Wat beloofd is!

Het lijkt misschien wat vreemd in deze tijd van het jaar,
een gedicht rondom de geboorte van de Heere Jezus.

Ons 40 dagenrooster begint met het thema :'tijd om de belofte na te komen'.
De voorzegging en de geboorte van Jezus zijn hierin erg belangrijk.
Want God komt zijn belofte altijd, ja altijd na. 
Voor Hem is niets onmogelijk.

En gedicht van Inge Lievaart:


Wat beloofd is
Wat ben ik blij
dat Maria geloofde
wat de engel zei
en uit naam van God beloofde!
en jij?

Soms denk ik: ik was er bij,
ik kon hem niet zien maar wel horen
en horen is immers genoeg,
want geen woord van God klinkt verloren
voor het vervulling droeg.

O luister, wees enkel oren,
bewaar ze, berg ze in je weg,
want nog gaat het zoals tevoren,
wat beloofd is gebeurt als voorzegd
denk maar aan toen: Gods Zoon wèrd geboren
en als mens in ons midden gelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!