woensdag 27 april 2011

Vader-, moeder- en hemelvaartsdag

Tijd voor een nieuw thema!

Na pasen wil ik aan de slag gaan met vaderdag en moederdag.
Niet gelijk een Bijbels thema maar ik wil hierbij vooral ingaan op liefde, geborgenheid en
de relatie tot de Vader.

Dit wil ik dan verbinden aan hemelvaartsdag; de Zoon die terug gaat naar Zijn Vader.

Informatie rond dit thema vond ik in de boeken:
'Van feest naar feest' en de 'Tip Top serie' van de IBB.
Vooral de Tip Top serie bevat veel leuke activiteiten voor kleuters.

Bijbelverhalen die ik hierbij bijvoorbeeld aan de orde wil stellen zijn:
- Het gebed van Hannah / de geboorte van Samuel.
- De verloren zoon.
- Het dochtertje van Jairus.
- De geboorte van Jezus.

Op de site van http://www.geloventhuis.nl/  zag ik dat dit thema (zoals bijna elk jaar)
ook weer aan de orde komt.
Ik hoop daar ook nog waardevolle ideeen voor de viertafel vandaan te halen.
Deze week staat op de viertafel een kip met kuikens.
Hierover later meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!