maandag 23 januari 2012

Lekker slapen!

De aankomende weken wil ik met de kinderen nadenken over lekker slapen en wakker worden.
Er zijn veel bijbelverhalen waar slapen en wakker worden in naar voren komt.
Maar we beginnen met lekker slapen!
Want in de winter wordt er wat af geslapen! 

Ook al zie je hier en daar een crocus of narcis, de meeste bolletjes slapen nog, wachtend op de lente.
Ook een hele hoop dieren houden nog een winterslaap de jongens weten ze wel te noemen: egels, lieveheersbeestjes, schildpadden en beren.
Ze wachten op de lente!

En wie zorgt er voor ons als we slapen?  De Heere natuurlijk. Hij slaapt nooit en waakt altijd over ons.





Op de viertafel een egel en schildpad in winterslaap (ja, ik geef toe het is even goed kijken).
Daarachter een bloempot met nog slapende bolletjes, een slaapliedje en een gedeelte van psalm 3 vers 3  (berijmd). Deze psalm zullen we deze week oefenen.

Ik lag en sliep gerust,
Van 's Heeren trouw bewust,
tot ik verfrist ontwaakte;
want God was aan mijn zij;
Hij ondersteunde mij
in't leed dat mij genaakte.

Uit het dagboekje 'Stap voor stap' onder redactie van Marieke van der Giessen van Velzen lezen wij deze week over slapen.

 
De volgende bijbelverhalen komen voorbij: de schepping van de zon, maan en sterren, Abraham en de sterren, de wolkkolom, de wijzen, de stralende morgenster, Abraham en de ladder en Jezus slapend bij de storm op zee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!