zaterdag 21 april 2012

Slurpen van dat rode...

Ik maak wekelijks een menulijst voor de warme maaltijden.
Voor vandaag stond er linzensoep op het menu.
Een  voedzame, goedkope en lekker stevige soep die ook bij de kinderen goed in de smaak valt!
Dat laatste is zeker niet onbelangrijk.

Wat het allemaal nog leuker maakte is het bijbelgedeelte wat morgen centraal staat op de zondagschool!
Morgen moet ik het bijbelverhaal vertellen  over Jakob en Ezau.
Ezau die zijn eerstgeboorterecht verkoopt voor de rode linzenmoes van Jakob.

Vandaag heb ik daarom een extra grote pan linzensoep gekookt, dan kunnen de kinderen mogen ter introductie op het bijbelverhaal proeven!
Ik ben benieuwd hoe dat in de smaak valt!

Zelf maak ik de linzensoep altijd vegetarisch, maar het is mogelijk om bijvoorbeeld spekjes of gehaktballetjes toe te voegen.


Wat heb je nodig?

Voor ongeveer 5 personen:

  • 300 gram rode linzen
  • 2 uien
  • 1,5 liter water
  • bouillonblokjes
  • tomatenpuree of tomaten
  • groente naar keus (in dit geval paprika en broccoli)

Bereidingswijze:
  • Verwarm een scheut olijfolie in de soeppan.
  • Fruit er de uien in.
  • Voeg de linzen toe.
  • Voeg de tomaten en de tomatenpuree toe.
  • Roer dit goed door elkaar.
  • Voeg de bouillonblokjes en het water toe.
  • Breng het geheel aan de kook.
  • Voeg de overige groente toe en laat alles gaar koken.
  • Pureer de soep met de staafmixer.
Heerlijk met vers gebakken brood!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!