vrijdag 31 augustus 2012

De Heer is mijn burcht.

Een poosje geleden las ik in een bijbels dagboek voor kinderen  over veilig zijn bij God.
Psalm 61 werd hierbij aangehaald.
Het beeld van de burcht.
Een burcht heeft zware deuren en dikke muren. Het is een soort kasteel.
Die krijg je niet zomaar open, je bent er veilig.
David zegt dat God zijn burcht is, hij is veilig bij God.
Bij Hem is ook ons leven veilig.

Een burcht, dat spreekt tot de verbeelding van jongens.
Wat is er spannender wanneer je vier of zes jaar bent.

Samen hebben we van een doos een burcht gemaakt.
Het beeld was duidelijk
en ook nu wordt er nog regelmatig met de  burcht gespeeld.





1 opmerking:

  1. Nou, dat zou mijn zoontje nou ook heel leuk vinden om te maken. Ik heb hem pas uitgelegd dat onze God als een burcht is. Achter Zijn muren ben je veilig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!