donderdag 30 augustus 2012

Wecken en brandewijn

De afgelopen maanden ben ik regelmatig aan het wecken geweest.
Ik vind het erg leuk om te doen en het geeft veel voldoening om zoveel potjes met heerlijk eten in de kast te hebben staan.

Komkommers werden op zoet zuur ingemaakt en van een tomatenaanbieding van de Liddl maakte ik 8 potten pastasaus. Ik heb een heerlijk recept gevonden!


De ingredienten voor deze pastasaus smoor je in de oven op 200 graden.
Eerst smoor je in een ovenschaal knoflook met salie, rozemarijn, tijm, basilicum, salie en wat je maar wilt. Daarna voeg je de tomaten in parten toe.


Na 40 minuten in de oven  het geheel fijn maken in de staafmixer, in potten doen en wecken.
Mmmmm.  en op deze manier niets duurder dan in de winkel.


Via mijn buurvrouw maakte ik kennis met bramen op brandewijn.
Zat ik daar ineens om 16.00 uur bij de buurvrouw te borrelen!
Ik heb nu een pot gevuld met brandewijn, suiker en bramen en een pot met aardbeien.
En dan nu maar geduld hebben, over twee maanden moet de smaak goed zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!