woensdag 5 januari 2011

De doop

Binnenkort wordt onze jongste dochter gedoopt.
Graag wil ik met de jongens stil staan bij de doop, want ik vind het belangrijk om deze belofte goed aan hen door te geven.

Pas geleden was onze kerk open en ben ik met de jongens bij het  doopvont wezen kijken, ze vonden het reuze interessant.

Graag wil ik de thematafel inrichten rondom de doop, ik heb daarom de doopkaarten al opgezocht van onze zoons.  Mooie teksten staan op deze kaarten vermeld zoals:

Laat de kinderen tot Mij komen en
verhindert ze niet; want derzulken is het
Koninkrijk Gods
(Marcus 10:14)

Want u komt de belofte toe en uw kinderen
en allen, die daar verre zijn, zovelen
als er de Heere onze God toe roepen zal
(Hand 2:39)

De doopkaarten hangen bij ons op de kinderkamers, ter herrinnering aan Gods belofte aan hen.

Verder heb ik het doopformulier er maar eens bijgepakt. De volgende bijbelverhalen wil ik met de jongens lezen.

- De ark van Noach 
- Israel door de rode zee
- Doop van de Heere Jezus
- Jezus zegent de kinderen
- De goede Herder
- Filippus en de moorman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!