vrijdag 4 november 2011

Dankbaarheid

De aankomende weken wil ik aan de slag met het thema geven en dankbaar zijn.
Dankdag komt er aan en daar willen we graag bij stil staan.
En nu de decembermaand er aan komt vind ik het ook belangrijk om stil te staan bij wat je allemaal van de Heere krijgt (niet te veel aandacht voor het willen hebben).
En naast krijgen is het ook fijn om te geven.

Een mooie site voor volwassenen wanneer het gaat om dankbaar zijn vind  ik de site van Ann Voskamp http://www.aholyexperience.com/

Afgelopen zondag knutselden we met de jongens een slinger met zonnetjes. De zonnetjes zijn door de jongens versierd. Achterop schreef ik de onderwerpen waar ze blij mee zijn,
Zoals: dank U voor het eten, dank U dat U alles zo mooi gemaakt heeft en dank U voor ons zusje.



Ook stonden we stil bij het verhaal van de tien melaatsen. De mannen waren allemaal blij dat ze beter waren.
Toch kwam er maar een man terug om de Heere te danken. Deze man was echt blij en dankbaar.
Ook deze keer gebruikte we weer duplo om het verhaal visueel te ondersteunen.

Onze jongste zoon wist wel een oplossing voor de weglopende mannen
Hij bouwde met blokken een reusachtige muur voor de 9 mannen, moesten ze toch dankjewel gaan zeggen!

3 opmerkingen:

  1. Mooie slinger. De tien melaatsten werde bij ons tijdens de schooldienst ook aangehaald. Ik zal die site van Ann Vosk. zo eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste, hoe noemt het boek dat u heeft gebruikt rond de tien melaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een van de delen (deel 3) van de Kijk en Luister geschreven door Laura Zwoferink.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!