donderdag 10 februari 2011

Schuilen

Schuilen

Toen wij dachten dat zij niets meer wist,

wilde ik nog iets proberen met een heel oud lied,
niet omdat we verlangden naar een laatste woord,


maar om met haar te schuilen in een psalm.

Ik zei:
Ook al ga ik door een dal van de schaduwen des doods …

En zij:
Ik vrees geen kwaad.

En ik: want Gij …

En zij: zijt bij mij.

Geert Boogaard
uit: 'Niet vergeefs.' Nijkerk 1984


Zelf vind ik dit gedicht zo herkenbaar. Het doet mij altijd terugdenken aan mijn oude demente oma.
Ze was al zo ver weg van ons...
Maar soms,
wanneer je haar handen pakte,
in haar ogen keek.
Lukte het nog.. psalmen zingen!

Daarom vind ik het zo belangrijk om kinderen psalmen, liederen en teksten uit het hoofd te laten leren.
Ookal heb je geen Bijbel bij je, je draagt wat je geleerd hebt altijd bij je, je kunt er uit putten waar je ook bent!

1 opmerking:

  1. Ha Lena,

    Ben benieuwd of het lukt om deze reactie geplaatst te krijgen. In ieder geval: je blog staat nu bij onze favorieten. Kunnen we heel snel kijken wat je op je blog zet en meegenieten van alles en nog wat.

    Liefs, pa en ma
    P.S. de 'soep' inclusief foto: schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!