maandag 21 maart 2011

Achterstallig onderhoud en beloofd =beloofd!

Door twee zieke  kindertjes, en het mooie weer lopen we nu qua knutsels wat achter op het veertigdagenrooster.
Met het mooie weer hebben we hard in de moestuin gewerkt en daar worden ook de jongens erg moe van!



Daarnaast leverden mijn zieke kindertjes een berg extra was en strijk op.
De stukjes uit het boekje hebben we wel gewoon gelezen.
Vandaag hebben we het laaste stukje gelezen over 'tijd om de belofte na te komen'.

De afsluitende knutseltip uit het boekje is: maak van brooddeeg de letters beloofd is beloofd en versier deze.
Mij iets te veel werk en veel te moeilijk voor de jongens.

Maar de kreet beloofd = beloofd kennen ze wel. Natuurlijk van Elly en de wiebelwagen.
Dus gingen we toch met deze opdracht aan de slag!
Ik heb de tekst uitgeprint en de jongens hebben met veel plezier en overgave de letters versierd!
Zelfs zo goed versierd dat de letters niet meer te zien waren.
Werd het toch nog veel werk voor mamma,
lettertjes maar uitgeknipt en bij de rest van de knutsels op de deur gehangen!



We gaan nu over op het thema: tijd om lief te hebben!  Ik ben benieuwd...
Tot nu toe zijn we erg te spreken over het boekje, het spreekt alle leeftijdsgroepen aan. Vanaf 6 jaar kan het zonder problemen gebruikt worden, nu komt er nog wat creativiteit van de ouders bij kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!