donderdag 24 maart 2011

Gods liefde, barmhartigheid en almacht.

Lazarus

Ik wist niet dat Hij toch nog was gekomen,
vier dagen nadat ik mijn ogen sloot.
Ik wist niet dat de steen werd weggenomen,
omdat Hij niet kon leven met de dood.

Ik wist van niets, maar plotseling weerklonk er
een stem als een bazuin; de dag brak aan.
Ik schokte wakker in het aardedonker,
want daar was Jezus – tijd om op te staan.

Ik kwam naar buiten, uit de dood herboren,
gekoesterd door oneindig morgenlicht.
Ja, daar was Jezus, groots als nooit tevoren.
Er lag een gouden gloed op Zijn gezicht.

Arie Maasland



Een gedicht passend bij ons 40-dagenrooster: de tijd om lief te hebben.
De liefde en bewogenenheid van Jezus voor deze wereld staat centraal. Een sprekend verhaal uit de Bijbel rond dit thema is de opwekking van Lazarus.
Want het staat er zo onomwonden in Johannes 11: 35 Jezus weende.
Even later staat er geschreven dat Hij innerlijk in beroering raakte.
Zelf vind ik dit altijd een duidelijk verhaal van Zijn almacht.
Een God Die een dode op kan wekken die al een aantal dagen in het graf is, kan toch alles!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!