vrijdag 4 maart 2011

Moestuinkriebels en 40 dagentijd

Afgelopen dagen nog druk bezig geweest met mijn 40 dagenrooster.
Zoals al eerder geschreven neem ik het evangelie van Lucas als uitgangspunt.

Omdat de jongens vorig jaar bij 'de stronk van Isai' de symbolen in de paastak zo mooi vonden,
nu ook naar symbolen bij de bijbelverhalen gezocht. Bij het verhaal van woensdag en zondag zit een symbool. In de laaste week wordt er dagelijks een symbool toegevoegd.

Zie hier de paastakken van vorig jaar:



Verder ben ik nog druk bezig met het zoeken van knutseltjes en het maken van een liedjesboek.
Wij zingen regelmatig nog liederen en psalmen na het eten. Echt aan te raden hoor!
Met kerst heb ik voor het eerst een liedboekje gemaakt met plaatjes er bij.
Dit is goed bevallen dus maken we er nu ook een voor de 40-dagentijd en pasen. 

Gisteren heb ik ook mijn bestelling van zaden voor de moestuin binnen gekregen. Ik krijg al weer helemaal de kriebels. De eerste dingen kunnen nu al gezaaid worden zoals andijvie en worteltjes dus binnenkort maar eens met de jongens aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!