maandag 18 april 2011

De sedermaaltijd.

Gisteren vierden we op de zondagschool met groep 5 tm 8 de sedermaaltijd.
Dat betekende stiekum nogal wat voorbereidingen.
Zondagmorgen voor kerktijd had ik al behoorlijk wat tijd in de keuken doorgebracht!

Eieren koken, charouses (soort appel, notenmix) maken, zout water en ga zo maar door.
Het werd een fijne bijeenkomst waarin door de kinderen aandachtig meegedaan werd.
Mijn collega - zondagschoolleider vertelde een prachtig verhaal naar aanleiding van de vier vragen.
Via Josef en Mozes kwamen we uit bij Jezus, een echt nieuwtestamentische sedermaaltijd werd het!

Mocht je de liturgie willen ontvangen, dan svp even op dit blogje reageren!



11 opmerkingen:

  1. Heel graag zou ik de litergie willen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. graag wil ik de liturgie ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om het aan de hand van de vier vragen met de kinderen te doen. Komende woensdag willen wij het met de kinderen doen, ook naar aanleiding van het Pesach feest dinsdag en de Passion donderdag hier in Groningen. Als het kan, zou ik dan de litergie mogen van jullie. Bedankt dat jullie deze beschikbaar stellen.Gods zegen.
    David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zou graag de liturgie ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou ik ook de liturgie nog mogen ontvangen?
    Alvast bedankt.
    Jeannette Nijhuis
    nijhuishammer@kpnplanet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou graag de liturgie ontvangen als dat nog mogelijk is...
    sigmar_diana@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op openbare scholen verzorg ik de Godsdienstles, ik zou ook graag de liturgie ontvangen. Alvast hartelijk bedankt!
    Coralinde Giel ecg@casema.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zie dat er veel groepen mee bezig zijn,voor mij is het de eerste keer dat ik me erin verdiep ,dus als je mij ook de liturgie zou willen toesturen zou ik er heel blij mee zijn.
    bedankt, marianne@balkcity.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wij gaan het dit jaar op Goede Vrijdag met de gehele gemeente (jong en oud) vieren
    graag ontvang ik dus ook een liturgie ter inspiratie, want ik heb alleen een volwassen haggada geschreven

    groeten, Arnold
    secretariaat@baptistenhaarlem.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de kinderen van onze kindergroep (schoolgroep 7) willen we de sedermaaltijd vieren. Ik ontvang graag de liturgie!
      ineke.vrijmoeth@gmail.com

      Verwijderen
  10. Hoi Marleen, zou je mij ook de liturgie willen sturen? H.voortman@capabel.nl Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!