donderdag 28 april 2011

God de Vader

Een gedicht bij het nieuwe thema.
Dat was toch wel even zoeken!

Een mooi gedicht vond ik bij Nel Benschop in de bundel: 'Geloof je dat nog?'.
Deze bundel bevat gedichten bij de Nederlands geloofsbelijdenis.

1. Ik geloof in God de Vader, de Almachtige,
Schepper des hemels en der aarde...

Wat wonderlijk is dit: dat Gij, almachtige God,
Die sterren en planeten roept bij name,
Die waat'ren, bergen, wenkte en zij kwamen,
Die mensen hebt geschapen en bepaalt hun lot,
 
dat Gij, almachtige God, dit alles met Uw hand
omvat, en elke dag omringt met liefde,
de zeeën droogde en de golven kliefde
en ons wilt leiden naar't Beloofde Land,
 
dat ik,  almachtig God, U Vader noemen mag,
en dat ik in Uw armen weg mag schuilen,
als ik de stormen van de angst hoor huilen-
Ik dank U God, dat ik dit vast geloven mag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!