maandag 16 mei 2011

Tafel vaderdag

Het zijn drukke tijden hier,
daardoor was het er nog niet van gekomen om een stukje te schrijven over de nieuwe viertafel.

Samen met de jongens een tafel ingericht rondom het thema vaderdag / God de Vader.
Bij kinderwerk Samuel vond ik de handjes met het opschrift: 'Je bent een parel in Gods hand'.

Verder een hart als symbool voor de liefde van God. En foto's van onze eigen pappa.

Ik zoch een lied waarin je de eigenschappen van God terug kan horen.
Het is het lied: 'Mijn Vader dank U wel' geworden.
 
Mijn Vader, dank U wel dat U steeds bij mij bent,
dat U al mijn gedachten en verlangens kent,
dat U zo stil en rustig en begrijpend bent.
Mijn Vader dank U wel

Ik dank U dat uw hand mij steeds behoedt en leidt,
dat U mij wilt bewaren in de felste strijd,
voor troost die U mij geeft in onzekerheid.
mijn Vader dank U wel

Ik dank U voor de diepe vrede en de rust,
voor vreugde en voor blijdschap en voor levenslust.
Ik dank U, dat U zelf nu heel mijn leven vult
mijn Vader dank U
wel

Mijn woorden schieten vaak zo veel tekort, o Heer
wat U aan mij wilt geven dat is toch veel meer.
'k Ervaar Uw diepe Rijkdom en Geluk steeds meer
mijn Vader dank U wel

Daarom wil ik U danken, dat ik zingen kan,
dat ik U met mijn stem toch altijd loven kan,
dat ik U in lied van harte danken kan,
mijn Vader dank U wel.

Ook liederen als: Abba Vader, Vader in de Hemel, Onze Vader of Vader God ik vraag mij af / Heer ik wil U prijzen passen goed bij dit thema.
Ik hoop deze week nog iets meer te schrijven over de verwerkingen bij dit thema.

Voor nu nog een foto:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!