maandag 6 juni 2011

Op weg naar pinksteren

Van hemelvaart naar pinksteren wil ik weer aan de slag gaan met een klein leesrooster. Dit sluit aan bij de geschilderde wolken. Het rooster heb ik overgenomen uit het boek: 'Van feest naar feest'.

Samen met de jongens heb ik afgelopen dagen de symbooltjes behorend bij de bijbelverhalen al opgezocht. Ze staan klaar in een mandje! Ook de verhalen al kort doorgenomen want de link is soms best moeilijk.

Het rooster bevat de volgende verhalen en symbooltjes:

  • Hemelvaart -wolken
  • Geboorte van Jezus - krib
  • De twaalfjarige Jezus in de tempel - Bijbel
  • Doop van Jezus - duif
  • Gelijkenis goede herder - duplo schaap
  • Verhaal over een genezing zoals Bartimeus of het dochtertje van Jairus- tekst nooit meer ziekte en dood
  • Jezus leert de dicipelen bidden - kaart met gevouwen handen er op
  • Jezus komt niet alleen voor Israel maar voor heel de wereld - blank en bruin duplo poppetje
  • Jezus leert dat we een licht moeten zijn - kaars
  • Dood en opstanding van Jezus - kruis
  • Pinksteren/ uitstorting Heilige Geest - wereldbol puntenslijper
  • Pinksteren / uitstorting Heilige Geest -duplo vlam



Bij Stichting Samuel kwam ik toepasselijke knutsels tegen. Zoals de beschrijving van een windmolentje met vlammen en duiven. Heel simpel te maken maar wel heel duidelijk.
Verder knutselden wij van de site geloven is leuk de duiven bij het verhaal van vandaag.


Voor de duidelijkheid. De doorgeknipte wc-rollen met stro moeten kribben voorstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!