dinsdag 20 september 2011

Van vijf broden en twee vissen...


Van lopen langs het water naar de wonderbare spijziging.
Een grote groep mensen, alleen al 5000 mannen, die te eten krijgen van vijf broden en twee vissen.
Wat een wonder! 
En gelukkig (vond de jongste) Simon en Andreas, uit de vorige geschiedenis, waren er ook nog bij!

De jongens kennen dit verhaal onder andere van een CD van 'Elly en de Wiebelwagen'. Bij dit verhaal hoort dan het liedje van de picknick. Zie hieronder!


Tekst en muziek: Elly Zuiderveld-Nieman

Refr:
we houden een picknick
een hele grote picknick
we houden een picknick
wie doet er met ons mee?

ik zorg voor de broodjes
en ik zorg voor de thee
ik voor de frisdrank
en ik neem koekjes mee!

we houden...

ik heb nog een appel
en ik heb nog een ei
en ik een zak met chippies
ik stop m’n drop erbij!

we houden...
maar als ik zo eens rondkijk...
’t is een veel te grote ploeg!
wat nu???? ik weet het!

als iedereen wil delen
dan hebben we genoeg!!!

we houden...



Het gesprek ging daarom al snel over samen delen en samen spelen.
Ja, ook dat laatste.
En dat is niet vreemd in deze familie. Hier wordt het nogal eens gezegd:
'Samen spelen is samen delen'.

We maakten een nieuwe viertafel. Een oude boterham werd in 5 stukken gescheurd en daarna werden
twee mooie vissen gekleurd. Als uitgangspunt voor de vissen namen we de vis uit het verhaal van 'de mooiste vis van de zee'.
 En wat versierden de jongens deze vissen mooi! Ze vonden het geweldig, daarom hebben we nu vier in plaats van twee vissen op de viertafel.
Onze oudste leert al letters op school. Afgelopen weekend had ik daarom bij de Hema letter- stickers gekocht. Samen maakte we met de stickers de tekst: 'samen delen' en natuurlijk ook 'samen spelen'.




 En nu maar hopen dat we deze week nog een keertje kunnen picknicken. Desnoods binnen...


WE HOUDEN EEN PICKNICK (CD-versie)

1 opmerking:

Een reactie kan ik erg waarderen!