maandag 24 oktober 2011

In memoriam onze lieve neef

Vandaag is het al weer twee jaar geleden dat onze lieve, bijzondere neef door een ernstig ongeluk om het leven kwam.

Hij mocht 19 jaar worden.

Twee jaar, zonder zijn stem, zijn lach en zijn grapjes.
Twee jaar zonder hem... niet te begrijpen.

Boven de rouwadvertentie schreven we Jesaja 55:8-9

Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.
Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

En zo voelt het nog steeds, nog steeds is het niet te begrijpen.
Wat is het soms moeilijk, onmogelijk om Gods wegen en plan te doorgronden.
Toch mogen we ook beseffen dat dit voor onze neef anders al zijn.
Voor hem is er geen tijd meer, hij mag bij de Vader zijn.
Daar zijn 1000 jaren als een dag.
Daar is de zon niet meer nodig omdat God het licht is.

Maar we hadden hem nog zo graag bij ons gehad en blijven zijn naam noemen zodat hij niet vergeten wordt.

1 opmerking:

  1. Ja, het is echt moeilijk om Zijn wegen te doorgronden. het is zo belangrijk om herinneringen op te halen. Dat doen wij tenminste wel. Veel sterkte, twee jaar is nog maar zo kort geleden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!