woensdag 11 januari 2012

Brood uit de pan

Ik mag erg graag koken en bakken!
Iedere week probeer ik wel een nieuw uit.
Ik vind het leuk om met weinig geld toch lekkere maaltijden op tafel te zetten!
En ook in het moestuinseizoen ben ik altijd druk op zoek naar recepten.
Twee dagen courgette eten is niet zo erg, daarna moet ik toch echt iets creatievers gaan bedenken om
de kanjers van courgette te verwerken. Anders krijg ik gemor aan tafel.

Ik heb behoorlijk wat kookboeken en had me voorgenomen dat het nu wel genoeg was.
Het volgende kookboek kwam ik tegen bij de bieb en eigenlijk was ik direct verkocht!

Wat een super kookboek om van alles zelf te maken tot kaas, ijs en likeur toe! En niks moeilijk gedoe.
Gewoon met heel veel zaken die je in huis hebt! Ik krijg daarvan gelijk kookkriebels.




Hier is meer info over het kookboek te vinden.

Ik bak regelmatig zelf brood. Vooral in het weekend.
Yvette van Boven komt met een recept voor brood (heb ik nog niet geprobeerd)
en bakt deze in een pan in de oven.
Dit zou voor een zeer knapperige mooie korst moeten zorgen.

Ik heb mijn eigen broodreceptje klaar gemaakt. Na het laaste rijzen heb ik het brood met bakpapier in
een afgesloten pan in de oven gezet. Eerst 20 minuten met deksel en daarna nog 20 minuten zonder.
Zie hier het resultaat.



De moeite van het proberen waard!
Dit kookboek misschien toch maar op mijn verlanglijstje zetten.

3 opmerkingen:

  1. Ha, leuk dat we met hetzelfde kookboek bezig zijn! Misschien een beetje domme vraag: maar waarom heb je in een pan in de oven gebakken? Wordt het dan anders dan in een gewoon bakblik of als vloerbrood? Ik ben benieuwd!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Tineke,

    Het idee is dat het deksel op de pan zorgt voor een goede luchtvochtigheid waardoor je een mooie bruine en stevige kort krijg!

    Groetjes,

    Lena

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!