vrijdag 17 februari 2012

Bijbel leesrooster 40- dagentijd voor kinderen

Volgende week woensdag begint de 40- dagentijd.
Een periode van inkeer om zo toe te leven naar pasen.

Er zijn verschillende manieren om hier mee bezig te zijn.
De afgelopen jaren gebruikte ik met mijn kinderen de leesroosters van Janneke en de IBB.
Ik heb dit zelf als heel prettig en verdiepend ervaren.

Dit jaar ben ik zelf een bijbelleesrooster aan het maken.
Het sluit aan bij het thema 'ruimte maken voor de liefde' van de site van geloven thuis
Ik hoop thuis ook een viertafel te maken met 40 steentjes waarop zaken geschreven staan die de gebrokenheid van deze wereld duidelijk maken.

In de aankomede weken wil ik onderwerpen als verdriet, angst etc. kort aansnijden en kijken wat de bijbel er over zegt.
In dat alles wordt duidelijk:  we leven in een gebroken / kapotte wereld en er is maar een Iemand die alles weer goed kan maken: Jezus, door te sterven voor onze zonden aan het kruis en  daarna weer op te staan.
Bij elke dag staat een bijbelgedeelte, een korte uitleg en een kleine verwerking voor kinderen. Zoals bijvoorbeeld een zoekplaatje, een kleurplaat of iets om samen met het gezin te doen.

Mocht je interesse hebben voor dit rooster stuur dat een mailtje.
Mijn emailadres is mlmverkamman@hotmail.com


Zelf hopen we 'Borgtocht' van Ds. C.G. Vreugdenhil te gaan lezen. Dit boek bevat 49 overdenkingen voor de lijdensweken.

Borgtocht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!