maandag 6 februari 2012

Slapen en waken

De winter is nog niet voorbij en veel dieren houden nog steeds een winterslaap.
De viertafel ziet er daarom nog bijna het zelfde uit!
Behalve dan dit!


De bollen slapen nog, maar de bonen duidelijk niet. Gelukkig is het hier binnen ook wel wat warmer dan buiten.
Toch zijn er ook dieren die 's nachts wakker zijn. Denk bijvoorbeeld maar aan een uil.
Als de meeste mensen en dieren slapen is de uil actief, hij slaapt niet.

De Heere slaapt nooit!  Hij is altijd wakker. Hij houdt over ons de wacht!

We knutselden daarom een uil en een slinger met tekst. Op de slinger staat: 'God zorgt voor jou', je bent nooit alleen.'




De Heere slaapt nooit, maar de Heere Jezus sliep wel. Dat weten de jongens wel, Hij was ook mens.
We lezen ook nog het verhaal van de storm op zee. Zo'n spannend en indrukwekkend verhaal.

Als de kinderen 's avonds of  's nachts bang zijn zing ik vaak: 'je hoeft niet bang te zijn'. Meestal gaan ze daarna weer gerust slapen, vol vertrouwen.
Wat heerlijk, wat een voorbeeld, wat ben ik soms jaloers op dat kinderlijk vertrouwen!


1 opmerking:

  1. Dank je wel voor je fijne reactie op mijn blog! ben ik blij mee.

    Deze blog van jou is voor mij een troost! De Heere slaap nooit. Doet me aan psalm 121 denken.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!