dinsdag 10 april 2012

Exit moestuin!


Een maand geleden heb ik de knoop doorgehakt!
Ik stop met de moestuin.
Door fysieke ongemakken stond manlief steeds weer het zware werk te doen terwijl hij eigenlijk niet zo veel met tuinieren heeft.

Een maand geleden ging ik na 10 minuutjes ruimen in de tuin door mijn rug en toen was het genoeg.
Jammer...  en dat is nog zachtjes uitgedrukt!

Ik voelde me altijd weer bijzonder rijk en gezegend wanneer ik met mijn eigen groente en fruit thuis kwam.
Het bleeft een wonder, de kleine zaadjes die trasformeerden in verse knapperige kroppen met sla en niet te vergeten de vriezer vol met bieten.

Na een paar weken simmen kwam mijn man met een goed idee.
In het klein ga ik gewoon verder tuinieren in eigen tuin!
Mijn man timmerde prachtige handzame bakjes waarin ik nu onder andere bietjes en woreltjes heb gezaaid.
Ook de sla staat al weer in de bakken.



Wanneer het nog wat gaat vriezen halen we alles zo naar binnen toe.
De plantuien staan gewoon in de bloemborder evenals een aantal bessenstruiken die we weer uitgegravn hebben.



Een aantal weken geleden kwamen we bij de Kruidvat voor 1,99 de Topsy Turvy tegen.
We gaan proberen op deze manier tomaten te kweken.


Ik heb er zin in, wat voel ik me al weer rijk!

2 opmerkingen:

  1. wat een mooi familie paasschilderij
    hebben wij ook gedaan zie mijn weblog :)
    leuk om dat tegen te komen in blogland

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!