maandag 6 augustus 2012

Bloggen en stille tijd

Een paar weken geleden las is op CIP een opmerking die is blijven haken:
'Wanneer je tijd hebt om te bloggen heb je ook tijd om stille tijd te houden'.

Voor mij een aansporing om minder te bloggen en meer tijd in te bouwen voor stille tijd.
Op mijn verjaardag kreeg ik twee boeken van Beth Moore, waaronder een werkboek.




God op zijn woord vertrou

Het werkboek gebruik ik op dit moment voor mijn stille tijd.
Ik weet niet of jullie dit herkennen maar vaak overvalt me op het moment dat ik stille tijd wil gaan houden de vermoeidheid.
Het voordeel van dit werkboek is dat ik er lekker praktisch mee aan de slag kan gaan en het echt de verdieping in bijbelteksten zoekt.

Door de vragen en de zoekopdrachten naar Bijbelgedeelten kan ik er goed mijn aandacht bij houden en wel gericht met een tekst bezig zijn.

Op dit moment  is het thema in het werkboek: Vertrouwen dat God is wie Hij zegt dat Hij is.
Het boek helpt je om stil te staan bij het beeld dat je zelf van God hebt en dit te toetsen aan de Bijbel.

De Bijbelse parel van vandaag: Jesaja 46:9
'Ik ben God en niemand anders. Ik ben God en er is er geen als Ik.'
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!