woensdag 28 augustus 2013

Vogelopvang


Het lijkt hier de laatste tijd wel een vogelopvang. Het begon allemaal met duif Roel. Manlief nam Roel mee van een schip. De bemanning had een aantal weken voor de duif gezorgd maar ze hadden het wel met deze vogel gezien. We stopte Roel bij onze kippen in de ren. En daarna werd mij gelijk duidelijk waar het woord stresskip vandaan komt. De dames vlogen in hun nachtverblijf en kwamen 3 uur lang niet van hun plaats. Daarna begonnen ze nieuwsgierig naar beneden te gluren. De volgende dag waren ze aan de nieuwe indringer gewend. Na een week of twee en wat vlieglessen (in de lucht gooien zodat ze wel moeten vliegen)was Roel klaar voor de grote boze buitenwereld. Nog een paar dagen kwam Roel bij ons eten en daarna hebben we vogel 1 niet meer gezien. De volgende dag werd duif nummer 2 bij ons binnen gebracht. Ook duif 2 stopten we bij de kippen in het hok. Deze duif kreeg de naam Romy naar de vindster van deze duif. De dames kip waren er nu helemaal aan gewend. Deze duif had een wond aan zijn poot. Na twee dagen was de duif onvindbaar. 's Middags vond ik het overblijfsel van de duif in de tuin. Opgegeten door onze kat. Geen idee hoe... Ondertussen was vogel nummer 3 bij ons aagekomen. Na een wandelingetje vonden we dit vogeltje op straat. Nog een klein mormeltje dat zelf niet kon eten. De jongens noemden hem Poekie Op internet vonden we informatie. Twee weken lang gaf ik Poekie 's morgens en 's avonds Brinta met een spuitje. Nu eet hij duivenvoer. We weten echter nog steeds niet wat voor vogel het is. Ik heb het al aan duivenmelkers en andere vogelkenners gevraagd maar ze hebben geen idee. Poekie heeft behoorlijke vleugels waar hij vreselijk mee fladdert. Hij kan er echter nog niet mee vliegen. Hem voorzichtig in de lucht gooien resulteerde in een soort van gecontroleerde noodlanding. We hebben het hier dus maar druk met de vogels. Al moet ik zeggen dat ik er samen met de kinderen ook erg van geniet. Ik probeer er samen met de kinderen bij stil te staan hoe mooi de Heere ook de vogels geschapen heeft en dat het belangrijk is om goed voor Zijn schepping moeten zorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!