zondag 11 januari 2015

Over Max en favoriete bijbelteksten

Het is al een poosje geleden dat ik een nieuwe blog plaatste. Ideeën genoeg maar het kwam er gewoon niet van.

Begin dit jaar begonnen we met een nieuw Bijbels dagboek voor kinderen.



 Ik had er al eerder mee in mijn handen gestaan en het toch weer terug gelegd. Niet helemaal zeker of het een goede keus zou zijn...

Nu is onze middelste niet zo enthousiast over de dagboeken die we tot nu toe hadden gebruikt en dat vond ik erg jammer. Ik wilde echt op zoek gaan naar iets wat aansloot bij zijn belevingswereld en zo kwam ik toch uit bij  'Elke dag een nieuw begin; Bijbels dagboek voor kinderen' van Max Lucado.

En eerlijk is eerlijk... het spreekt hem ontzettend aan. In de voorbeeldjes ter inleiding of verduidelijking herkent hij zichzelf iedere dag weer.

Ik merk dat ik regelmatig de tekst wat aanpas of verduidelijk om dat ik me er niet helemaal in kan vinden. Soms is het me allemaal wat te snel.  Zo heb ik zelf bijvoorbeeld moeite met een opmerking als:

'En hoewel het nergens op sloeg, marcheerde Jozua het ene na het andere rondje om Jericho en de muren van de stad stortten in.'

Het boekje levert echter wel genoeg zaken op om met de kinderen over door te praten dus ben ik zeker positief. Ook bevat het kleine opdrachtjes om met de kinderen uit te voeren. 
Zoals bijvoorbeeld bij de Bijbeltekst uit 1 Johannes 2:14

'Ik heb  u geschreven, jongelingen, want gij zijt sterk, en het Woord Gods blijft in u.'

Geef Gods Woord een plek in je kamer. Schrijf je favoriete Bijbelteksten op en plak ze op in je kamer. 

We schilderden en stempelden er lustig op los en zo hebben ze alle drie hun favoriete Bijbeltekst op hun kamer hangen.






1 opmerking:

  1. Hoi Marleen
    Ik heb een vraagje aan je, maar kan geen mailadres vinden op je blog
    zou je mss mij willen mailen? 2012avonden@gmail.com
    Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!