dinsdag 13 september 2011

Langs het water lopen...

Afgelopen zaterdag gingen wij een dagje naar Texel.
Wel een eindje rijden vanuit Zeeland maar wat was dat heerlijk!
Daar werd het idee voor 'de ontmoeting' van Jezus van afgelopen zondag geboren.
Niet helemaal in de goede volgorde van bijbelverhalen,
maar wel aansluitend  bij de belevingswereld van de kinderen.


Want ik zag het zo voor me,

Jezus die langs het water liep....



en Simon en Andreas riep!
Om zomaar zonder praten hun netten te verlaten.
Hij komt misschien vandaag voorbij
en roept ook ons, roept jou en mij,
om alles op te geven en trouw Hen na te leven.

Afgelopen zondag hebben we het verhaal gelezen.
Het bovenstaande liedje geleerd en gezongen en...
mooie vissen geknutseld (ideetje uit 'Lees je mee metBijtje B')
Want met zo'n vis kun je laten zien dat je ook bij de Heere Jezus wil horen!





Het liedje biedt genoeg stof tot nadenken. Ook voor volwassenen.
Voor wie dit liedje niet kent is hier de tekst:

Jezus, Die langs het water liep
en Simon en Andreas riep,
om zomaar zonder praten
hun netten te verlaten,
Hij komt misschien vandaag voorbij
en roept ook ons, roept u en mij,
om alles op te geven
en trouw Hem na te leven.

Jezus, Die langs de straten kwam
en tollenaars terzijde nam:
“‘k Wil in uw woning wezen
voor nu en voor nadezen.”
Hij komt misschien vandaag voorbij
en neemt ook u terzij of mij
en vraagt ons, Hem te geven
de rijkdom van ons leven.

Christus, Die door de wereld gaat,
verheft Zijn stem niet op de straat,
Hij spreekt ons hart aan, heden,
en wenkt ons met Zich mede.
En lokt ook nog zoveel ons aan,
tot wie zouden wij anders gaan?
Hij heeft en zal ons geven
alles, het eeuwig leven.

2 opmerkingen:

  1. Geweldig, morgen met de kidsclub hopen we een stukje van dit verhaal te 'doen' met de kinderen.
    De roeping van de discipelen en Jezus die ze zegt dat ze voortaan vissers van mensen zullen zijn..... En..... we gaan vissen knutselen en door jouw blog ben ik zeker van plan de kinderen ook nog uit te leggen dat de vis ook symbool staat voor ons christenen..............

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!