zondag 18 maart 2012

Kunt gij niet een uur waken?

'Kunt gij niet een uur waken?' (Markus 14:37)
Ik moet de laatste tijd regelmatig aan deze tekst denken.

Vol goede voornemens begon ik aan de 40- dagentijd.
De tijd nemen voor stille tijd, matigen in allerlei zaken als snoepen en internet.
En wat is er van terecht gekomen?
Hoe vaak ben ik mezelf al niet tegen gekomen en opnieuw begonnen?

Gelukkig is het mogelijk om elke dag weer opnieuw te beginnen!
Maar ik weet nu zeker dat ik in Getsemane niet anders zou zijn geweest dan de discipelen.

Wat zijn er veel dingen die afleiden van waar het werkelijk om gaat.
De dagelijkse beslommeringen, de vermoeidheid.

Het maakt weer duidelijk: en het is een goede les voor mij : 'zonder Mij kunt gij niets doen.'
Gethsemane - Gustave Dore

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!