donderdag 8 maart 2012

Test over vasten en sober leven

Ik was erg benieuwd. In de uitzending van Moraalridders van vorige week ging het over vasten.
Gisteren heb ik de uitzending via uitzendinggemist terug gekeken.
Interessant.
Roderick Vonhogen geeft aan het vasten hier vaak maar een slappe hap is, in de derde wereld vasten de armen ten behoeve van de aller armsten! Zijn eigen praktijk van vasten is echter ook weerbarstig.

Vasten op zichzelf is denk ik goed, Jezus deed het ook!  Ik denk wel dat we het doel duidelijk voor ogen moeten houden wanneer we gaan vasten.
Ik denk dat je ook met alles kan vasten waar je tijd en je hart op staan dus ook media.

Maar hoe sober ben jij? Doe de test!  Deze is op de site van de RKK te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!