woensdag 12 december 2012

Advent: Licht in de duisternis

De tijd van advent is al weer even aangebroken.
Hier in huis staan we stil bij het feit dat de Heere licht bracht in de duisternis van deze wereld.

God die Zijn licht bracht in onze duisternis,
hier werd ik een poosje geleden weer echt bij stil gezet.
Wat een wonder,
wat een genade!
En hoe vaak komen in de Bijbel het licht en de duisternis niet voor.

Het begint al in Genesis waarin God Zelf het licht maakte,
zelfs al voordat de zon en de maan er waren.
En het gaat verder bij de profeten, de psalmen,
Jezus zelf gebruikt het beeld meerdere keren tijdens Zijn rondwandeling op aarde.
En het eindigt in Openbaringen waar God zelf het Licht zal zijn en de zon niet meer nodig is.

Voor de kinderen was ik voor deze adventsperiode een bijbelleesrooster aan het schrijven rondom dit thema, maar door een medische ingreep lukt het mij niet om deze af te schrijven.
Daarom doen we het dit jaar  een beetje  'uit de losse pols'.
De bijbelteksten heb ik allemaal al uitgezocht en ik wil ook jullie de komende tijd (tot en met het nieuwe jaar) graag meenemen rondom teksten over licht en duisternis.
Verder had ik al een aantal knutsels etc. verzamelt rondom dit thema.

In ieder geval een goede adventstijd toegewenst!
Toelevend naar kerst,
wachtend uitzien naar het Licht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!