maandag 31 december 2012

Luther's avondgebed

Avondgebed door Jean-Francois Millet

Vandaag is het al weer zo ver...
de laatste dag van het jaar 2012.

Een dag om terug te kijken, wat heeft dit jaar ons allemaal gebracht?
Er waren moeilijke dingen en teleurstellingen maar tegelijkertijd zijn we dankbaar,
dankbaar voor alle zegeningen en genade die God ons ook dit jaar weer heeft gegeven
want deze waren ontelbaar veel.

Het volgende jaar staat al weer voor de deur!
Een passend gebed op de drempel naar het nieuwe jaar vind ik het avondgebed van Luther.
Ik vind dit zelf een diep en mooi gebed en wil dit graag met jullie delen!


HEER, blijf bij ons, want het is avond en de nacht zal komen.
Blijf bij ons en bij Uw ganse kerk
aan de avond van de dag
aan de avond van het leven
aan de avond van de wereld
Blijf bij ons
met Uw genade en goedheid
met Uw troost en zegen
met Uw Woord en Sacrament
Blijf bij ons
wanneer over ons komt
de nacht van beproeving en van angst
de nacht van twijfel en aanvechting
de nacht van de strenge, bittere dood.
Blijf bij ons
in leven en in sterven
in tijd en eeuwigheid.
Amen

Ik wens jullie een goed en gezegend 2013 toe!

2 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook een gezegend 2013 toe! Dank je wel voor deze mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig gebed.toepasbaar bij veel momenten in het leven

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!