donderdag 3 januari 2013

Voer voor de vogels - eten op stand!

Vorige week kocht ik bij de drogist een houdertje voor een pindakaaspot, voor de vogeltjes in de tuin.
Sinds we kippen hebben, hebben we ondanks onze kater Otje weer regelmatig vogeltjes in de tuin!

En daarna had ik echt zin om een aan een klein projectje te beginnen!
Ik houd erg van oude kopjes en schoteltjes en gebruik deze daarom ook regelmatig voor decoratie in huis!

Zo heb ik bijvoorbeeld al eerder:

een etagere gemaakt

Gebruikte ik kopjes als adventskalender
 
Heb ik kopjes en oude theelepeltjes voor het raam hangen.

Nu wilde ik oude kopjes gebruiken als vogelvoederplaats. Ooit heb ik dit ergens gezien en ik vond dit zo grappig dat ik het niet meer ben vergeten!

Wat heb je nodig?
- kopjes
- vogelvoer
- frituurvet
- vogelvoer
- kleine takjes / stokjes

Verwarm het frituurvet in een pannetje en roer er wanneer het vloeibaar is het vogelvoer doorheen.
Laat dit mensel wat afkoelen.

Giet het mengsel daarna over in de kopjes en steek de stokjes / takjes in het mengsel. Laat dit daarna verder afkoelen.

Hang de kopjes daarna buiten in struiken en bomen. Zelf vind ik dit er super vrolijk uit zien en de vogels snoepen er heerlijk van! En zeg nu zelf, zo eten toch zelfs de vogels op stand?





Houd je ook van creatief zijn kopjes en schoteltjes, kijk dan eens op mijn pinterest account.

Groetjes,

Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!