zaterdag 9 februari 2013

Naaivirus?

Sommige dingen zou ik graag willen kunnen!
Naaien is zo'n ding.
Een jaar of tien geleden deed ik eens een poging en kocht ik een naaimachine bij de Aldi.
De poging werd toen geen succes... ik naaide een tuniek die vervolgens nooit meer de kast uit is gekomen.



Maar nu heb ik hier een klein meisje rond lopen en begon het toch weer te kriebelen!
Afgelopen week heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken,
de naaimachine uit de kelder gehaald en de gebruiksaanwijzing doorgenomen
(nee ik wist niet meer hoe ik het spoeltje moest plaatsen enz).
Daarna ben ik aan het naaien gegaan...

en zie hier het resultaat, ik ben er best trots op!
Het is een ballonrokje van de blog van miss-stik.


De eerste naaide ik samen met mijn moeder ( ik kon nog wel wat advies gebruiken), daarna had ik de smaak te pakken en naaide ik de volgende avond  direct het zelfde model rokje in een ander stofje!  Nu verder met een jurkje....

2 opmerkingen:

  1. Ooh wat mooi, goed zeg als eerste poging! Echt knap. Ik ben ook net begonnen met naaien op het naaimachine (ik zag enorm op tegen die spoeltjes en... wat als de naald breekt, enz, en o ja... recht naaien, zorgen dat de stof er niet vandoor gaat, brrrr). Ik naai nu onder begeleiding van een ervaren naaister en heb net een jurkje af. Het resultaat is goed genoeg, want ik durf hem aan te doen buitenshuis;) Volgende project: rokje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!