maandag 11 februari 2013

Update leesrooster!

Gisteren zijn we begonnen met het bijbelleesrooster waar ik afgelopen zaterdag over blogde.
En het manlief en mij  al snel duidelijk: 'een heel mooi boekje met een diepe inhoud maar veel te moeilijk voor onze kinderen'.
We hebben geprobeerd de tekst uit te leggen, maar het bleef veel te moeilijk en te abstract.
De teksten lijken ons meer geschikt voor kinderen rond de 9 jaar.

En nu? Het boekje inclusief de getekende symbooltjes gaat nog een paar jaartjes in de kast.
En ik ben van plan om toch nog een bijbelrooster te gaan schrijven.

Ik heb 'In het voetspoor van de Heere Jezus' als thema gekozen.
Aan de hand van de plaatsen die de Heere Jezus bezocht wil ik ingaan op Zijn werk en tijd hier op aarde.

1 opmerking:

  1. Jammer zeg dat het te moeilijk was. Ik ben heel benieuwd naar je leesrooster over "In het voetspoor van de Here Jezus"! Ik werk in een christelijke boekhandel, en de kinderboeken en kinderwerk boeken hebben mijn speciale interesse. Ik zocht ook iets voor de voorbereiding op pasen (voor mijn kinderclub) en vond dit boekje: "Op weg naar Pasen met het hele gezin" Ook een 40 dagen boekje. En dit boekje is echt voor het hele gezin. Want voor de kleintjes staan er kleurplaten in en de objectlessen en vragen rond de thema's zijn goed uit te leggen aan jongere kinderen. Voor de wat oudere kinderen staan er rebussen, puzzels en andere "taal" gerelateerde dingen in. En... het is maar 6,95!;) Hier is een link naar het boekje: http://clcnl.org/shop/boeken/kinderen/op-weg-naar-pasen-annette-doggen/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!