zaterdag 23 maart 2013

Lentefeest!

Afgelopen vrijdag vierden wij hier in huis 'lentefeest'.
De jongens hadden hoge verwachtingen van 21 maart.
De 20e vroegen ze mij heel serieus of ik de zomerjassen al klaar had hangen, wanneer ze weer in het zwembad mochten en zelfs een mogelijke BBQ passeerde de revue.

Maar niets van dat alles, alleen een hele hoop winters weer.
Dus maakte we het hier binnen maar lente!


Deze broodjes zag ik een poosje geleden bij onze bakker.  Het leek me erg leuk om deze met de kinderen te maken (en een stuk goedkoper dan in de winkel). Ik heb gewoon een basisdeeg gemaakt voor wit brood.   Na de eerste rijzing hebben we het deeg  met een hoop gekneed en met behulp van een schaar  tot een kip gevormd.  Daarna hebben wede eieren op het deeg gelegd. De eieren waren al voorgekookt.
 Nog een kwastje eigeel er over heen, even in de oven en zie hier het resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!