vrijdag 5 april 2013

Voor stoere ridders: de geestelijke wapenrusting!

Ik was echt van plan om na  Pasen het  thema 'als een boom' weer op te pakken.
Toch wacht ik daar nog even mee.  Veel verhalen gaan over vijgenbomen en het lijkt me leuk om de kinderen dan meer te kunnen vertellen over deze boom en ook verse vijgen te kunnen laten proeven.
Maar...  volgens onze groenteboer is het geen vijgentijd. Wanneer ik nu vijgen bij hem wil bestellen moet ik gelijk een hele doos afnemen en dat is me toch iets te veel van het goede.

Ik probeer bij het uitzoeken van een onderwerp / of thema altijd zoveel mogelijk aan te sluiten bij de behoeften en de beleving van de kinderen. En aangezien onze jongste zoon er dagelijks op deze manier bij loopt is dat niet zo moeilijk.




Het gaat hier vooral over ridders en jonkvrouwen en nu ze op school ook nog over dit thema werken is meneer helemaal niet meer te stoppen.
(Eerlijk is eerlijk, ik heb jaren lang zwaarden en schilden buiten de deur proberen te houden. Persoonlijk heb ik niets met al dat wapentuig. Maar toen kregen we zwaarden van lego, stokken en duplo. Dit pak kocht ik voor zijn verjaardag als extraatje bij de Kringloper voor 3 euro en is tot op de dag van vandaag zijn allermooiste kado!)

We gaan aan de slag met de 'geestelijke wapenrusting'! Eerst dacht ik dat het onderwerp te moeilijk zou zijn maar vooral op de site van www.gelovenisleuk.nl  kwam ik al een heleboel geschikt materiaal tegen.

Wordt vervolgd!

1 opmerking:

  1. Wat een goed idee! Mijn zoontje loopt er momenteel ook regelmatig zo bij. Ze werken over het koningshuis en daar horen ridders blijkbaar ook bij :). Nu pasen weer een beetje voorbij begint te raken, was ik ook op zoek naar een nieuw ideetje. Erg bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!