zondag 8 juni 2014

Op eerste Pinksterdag iets over 'geestelijke groei'




Op  deze eerste Pinksterdag wil ik graag iets meer vertellen over een boek dat gaat over het werk van de Heilige Geest en geestelijke groei!
Wat een wonder is het toch dat God ons zijn Geest wil geven!

Ik ben al een tijdje bezig in een boek van D.M. Lloyd -Jones. Martyn Lloyd Jones wordt gezien als een van de laatste Puriteinen. Zijn boeken zijn praktisch en bemoedigend van aard.
Het boekje heet 'Geestelijke groei'.  Hij laat  aan de handt van Johannes 17, het hogepriesterlijk gebed, zien dat geestelijke groei geen passieve ervaring is, maar een uitwerking van wat de Heilige Geest in mensenlevens doet. Heiliging is een levenslang proces, waarin de gelovige persoonlijk werkzaam is op de manier die de Heilige Geest in hem werkt.




Hier enkele citaten uit het boek:

'Verder moet u niet alleen de Schriften lezen, maar deze overdenken. Er is een gezang dat zegt: 'Neem de tijd om geheiligd te zijn.' Dat is iets wat op de muren van onze huizen geschreven moet staan in het dwaze, absurde en hectische tijdperk van dit leven.'

'We moeten gedurende de dag de tijd nemen, vele malen zelfs, om ons deze dingen voor de geest te brengen, om ons los te maken van onze zakelijke bezigheden en zeggen: 'Nu ben ik nog steeds de persoon in wie de Heilige Geest woont en ik gebruik mijn lichaam en geest in de wetenschap dat het allemaal de tempel van de Heilige Geest is.'

Een goede Pinksteren gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!