maandag 2 juni 2014

Kerkboekjes

Onze oudste kan al goed lezen en schrijven
en onze tweede zoon komt, al hakkend en plakkend, ook al een heel eind.

Voorde kerkdiensten ging ik daarom op zoek naar een passende verwerking voor tijdens de preek.
Zo kwam ik op de site van kerkboekje
Op deze site vind je 'boekjes' die kinderen, in de basisschoolleeftijd, in de kerk kunnen maken.
Ze stimuleren het opzoeken in de Bijbel, waardoor ze vertrouwd raken in/met de Bijbel. Door de plaatjes, die bij het Bijbelgedeelte passen, onthouden de kinderen de boodschap beter.
Ik ben enthousiast en de jongens zijn dat ook!

Ja ze hebben wel wat hulp nodig maar je kunt zo nog meer samen een kerkdienst beleven en er ook aan de hand van het boekje over napraten!

Een keer raden waar gisteren in de avonddienst de preek over ging!
En dat openbaren en reinigen moeilijke woorden zijn begrijpen we natuurlijk ook helemaal...



Een ander boekje om mee te nemen naar de kerk vond ik bij Corien Oranje. Over dit boekje staat geschreven:

'Vragen, opdrachten, puzzels
Blijf wakker en actief met jouw eigen preek-van-de-week-boek. Vul bijvoorbeeld in wie de preek houdt, welke zin je wilt onthouden en geef de preek een cijfer. Je kunt ook een tekening maken of woorden op een bingokaart doorstrepen. De kerkdienst wordt er een stuk leuker door!'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie kan ik erg waarderen!