dinsdag 10 december 2013

Schilderij en mooie bijbelstudiesite


Vol verwachting is de tijd van advent hier begonnen.
Hoe groter de kinderen, hoe bewuster we als gezin uit kunnen zien naar de komst van het kind op deze aarde...

Zelf heb ik altijd wat moeite met de romantiek die er vaak bij komt kijken; een schattig babytje in een stalletje, alles zoet en vredig.
Kerst staat voor ons niet los van pasen, de komst van de Heere Jezus was nodig om voor onze zonden te betalen.

Ik vind het belangrijk om dit aan de kinderen mee te geven. Niet zomaar het gedenken van de geboorte van een kindje maar de geboorte van onze Verlosser.

Dagelijks schilderen de kinderen een stukje aan het schilderij.

Voor mezelf probeer ik ook bewust naar kerst toe te leven. Ik kwam op internet de site van tegen en heb mij aangemeld voor de Bjbelstudie.
Tot nu toe ben ik er erg enthousiast over. Het gaat ECHT om het bestuderen van de Bijbel en dit volgens de SOAP-methode.
SOAP staat voor Scripture (Bijbelgedeelte),Observation (Observatie),
Application (Toepassing) en Prayer (Gebed).
Een aantal Bijbelstudies zijn ook vertaalt in het Nederlands.




1 opmerking:

  1. Hoi Marleen, ik heb ook een beetje moeite met de romantiek en probeer daarom advent niet los te koppelen van Pasen.

    Wat een leuke foto, die bovenste!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie kan ik erg waarderen!