woensdag 27 november 2013

Bijbelleesrooster voor advent

Aankomende zondag begint de tijd van advent al weer.
De afgelopen jaren hebben we steeds actief rondom het concept van 'De stronk van Isai' naar kerst toegeleefd.
Ook dit jaar wil ik dit weer gaan doen. Dit jaar wil ik niet met kaartjes met symbolen werken maar samen met de kinderen een groot schilderij maken. Aan dit schilderij wordt dagelijks, aan de hand van de gelezen bijbeltekst, een geschilderd item toegevoegd. Op dag 1, bij het verhaal van de schepping wordt de basis voor het schilderij gelegd.

Hieronder een voorbeeldje van een dag uit het leesrooster:

Dag 4
Karakter: Abraham
Thema: trouw
Lezen: Gen. 12:1-7
Gebed: Heere U heeft een plan met ons leven. Leer ons Uw weg te verstaan.
Schilderen: een tent
Zingen: Abraham, Abraham

Een paar jaar geleden heb ik aan de hand van een voorbeeld uit het blad 'Aan de hand' (tegenwoordig Jente) een paasschilderij gemaakt. Dit vonden de kinderen erg fijn om te doen en sloot erg aan bij de belevingswereld en interesses.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat zijn en hoop op een verwachtingsvolle tijd naar kerst toe. Dat we met verwachting uit mogen zien naar de komst van het kerstkind.
Heb je interesse in dit rooster, mail me dan! Via mlmverkamman@hotmail.com


3 opmerkingen:

Een reactie kan ik erg waarderen!